Overvejelser før I starter med hjemmetræning

Som familie er der nogle vigtige overvejelser at gøre sig før man starter med at hjemmetræne:

  • hvilken træningsmetode passer til mit barn?
  • hvem skal varetage den daglige træning? Mor? Far? Eller begge på skift?
  • har vi brug for hjælpere og i så fald, hvor mange?
  • vil vi træne fuld tid eller kombinere træningen med et dagtilbud?
  • er vi parate til at træne 5/5½/6 eller 7 dage?
  • er vi parate til at gøre vores hjem til vores arbejdsplads?
  • er vi parate til at have hjælpere i vores hjem?
  • hvordan ser vores økonomi ud? Er vi 100% afhængige af statens tilskud eller vil vi kunne supplere op og lægge ud i relation til kun delvis refusion af udgifter?
Inden man vælger den træningsmetode man mener passer bedst til sit barn, kan det være rart at besøge èn eller flere familier, som træner netop denne metode. Ved at opleve et hjem eller en træningssituation kan man få svar på mange af sine spørgsmål. Det er vigtigt at lytte til sin egen mavefornemmelse, og det er vigtigt at begge forældre er indstillet på at barnet skal hjemmetrænes efter den pågældende metode.

Du skal være opmærksom på at det kan virke overvældende, at opleve hvor meget børn og forældre træner. Det kan virke overvældende f.eks. at lave kostomlægninger og ændre jeres dagligdagsrutiner i forhold til et træningsprogram. Derfor er det vigtigt at I ved, at vi alle sammen er startet langsomt op og gradvist har bygget træningsprogrammet op. I vil blive overraskede over hvor let og naturligt det er at træne, når først i er kommet lidt i gang.

Bliv medlem

family copy 14164737688nk4g 1 origBLIV MEDLEM

250 kr
Aktivt medlemskab for familier med hjerneskadede børn -
giver adgang til Hjernebarnets interne chatforum på Facebook.
100 kr
Passivt støttemedlemskab

Køb medlemskaber her >>